Ge mig ett handtag

Dagen i dag började som måndagar bör börja, astrött, inte alls utvilat efter helgen, ingen lust osv.... en ljuspunkt i mina morgnar är dock den lilla stunden där man ligger och gosar med gubben efter att kaffet på sängen är druckit. Nå, men altså måndag.... upp och fixa o dona, släcka kaffekokaren, skölja kannan o KLIRRRR..  vem sa att man ska rengöra glaskannan efter att ha hällt upp sista kaffet? det tålde den inte, så fort vattnet kom i sprack den, jaha dåså, där föll min vision om att inte köra nånstans i dag. Väl på Maxi kostade kannan till den lågpriskaffekokare vi har, det samma som en ny kokare, ingen kvar på hyllan och efter att ha frågat fick jag veta att den skulle utgå och inte längre tas in. Jaha, då kan man ju köpa ny kaffekokare, men denna gången ska vi ha en ordentlig, vad som då efter min mening inte fanns på Maxi.... Handla klart, packa ner varorna o köra till Citygross i stället, wow - extraerbjudande på philips kaffekokare.... spara 150.- och få två höganäsmuggar med på köpet... Det låter bra och efter att ha kollat upp kokaren, lätthanterlig, självavstängning etc. ner i vagnen med den o till kassan.
Väl hemma på gårdsplanen gick det alltså galet... Om en papperskasse inte kan rymma 5X2 liter cola, 2,5 kilo oxfile, 5 kilo skumbananer och 10 paket babyservetter utan att handtaget går av, då bör tillverkaren nog börja se över produktionen.

SKÄRPNING NU,
säger jag bara annars kan ni dra er jä.... papperskasse över huvudet! ;)

Betina
2011-05-09 @ 16:32:31

Mohahahhaa, men hallådär, 5 kilo skumbananer? ;) och vad sjutton, använder ni fortfarande blöja (eller, igen?)

Betina
2011-05-09 @ 16:32:49

Vad hände med nya kokaren då? :P föll den till marken, eller klarade den sig? :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0