Kvällskaffe

Jaha då gick denna dagen, det blev inte så att jag gick o la mig igen i morse, jag fastnade en stund vid datorn, betalade räkningar och sen lite städning på det.... Tänkte köra och handla, satte mig i bilen o nej... ingen chans att den starta, kopplade batteriladdaren men tror inte det är det som är fel, efter att ha fiflat lite med nycklen i tändningslåset starta bilen o jag fick handlat.
Efter kvällsmaten som för min del bestod av sill o potatis (Calle åt vitfiskfilé) kom jag på att jag ville baka drömmar, här kommer receptet:

Drömmar ca. 50 styck.

100   g   margarin
   3   dl   socker
   2   tsk vanilj
   1   dl   neutral olja  (eller som jag valnötsolja)
   1   tsk hjothornssalt
4-4½dl   vetemjöl

Vispa med elvisp margarin och socker poröst, vispa ner oljan och rör sedan i dom torra ingredienserna
Forma ca 50 kulor lägg på bakpapper och grädda i ca.18-20 min vid 150 grader (dom ska bara precis börja få färg.

Tänk på att kulorna flyter ut lite så lägg dom inte för nära varandra.

Dessa småkakorna verkligen smälter i munnen :-)


           

Betina
2011-05-26 @ 21:46:35

MUMS, men chokladcitron är ändå min favvo ;)

Cajsa
2011-05-30 @ 10:44:43

Mums! dom var riktigt smaskiga :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0