Var annandagsväder

Jaha, det var dom par soliga dagarna, det gick fort åt andra hållet igen, men vi passade i alla fall på att njuta, i förgår var vi ute och köra hoj, jag övningskörde hela vägen till Stenestad och hem igen, jag tycker väl att det gick bra, men jag känner mig fortfarande inte helt säker eller stadig.... men det är väl därför man ska öva.
I går kom vi på att vi skulle köra en runda till Tykarpsgrottan, det är 10 år sen jag senast var där och har ofta sagt att jag gärna skulle vilja dit igen, nu blev det äntligen av o ja så..... Grottan stängdes förre året, det var varken café eller butik eller annat kvar längre, jaha ja o Calle som aldrig har varit där innan....
Vi körde in till Hässleholm city och satte oss på en uteservering för lite god mat, och gott var det, fläskfilé med råstekta potatis och kantarellsås "och massor hela kantareller var det i" så gott så gott. Efter maten tog vi turen inom den gamla militärförläggningen, där Calle låg i lumpen Petvå tror jag den hette, det var rätt kul att se hela området och för Calle väckte det nog en del minnen, han har inte varit där sens den gången för 30 år sen och i dag är det industriområde, baracken som Calle hörde till och där han lagade korv stroganoff till en massa människor var revet men resten av byggnaderna var kvar.
En glass avnjöts sedan på Gröningen i HGB och sen en kopp kaffe hos Cajsa i Bårslöv
Så gick den dagen.... O vad skönt att kunde köra nercabbad och bara njuta vädret och turen.

Här under kommer en ny uppdatering av vår To-Do lista
                                                                                  
Renovera gamla rummet                                  V
Sova länge                                                      V
Köpa ny bil
Sola
Rengöra kylen                                                 V
Bygga växthus
Övningsköra Hoj                                              V
Gå på Hbg festivalen
Bada
Röja lite mer här runtom                                  V                          
Klippa gräset (Helst en gång i veckan)
Köpa Hoj                                                         V  Yeahhhh "Nu ska det bara bli väder till att köra oxå"
Avfrosta Frysen                                                V
Vila                                                                 V
Äta glass
Åka till Tydingesjön ( Måste vara en torsdag)
Sy och lägga upp mina jeans/byxor                   V
Fotografera Blocket material
Lägga in grejor på Blocket
Fixa trädgården
Åka Hoj                                                           V
Köpa Lagerhyllor till källaren
Åka till Lödde (Tisdag)
Hantverksmässa/Bilutställning Båstad
Blogga                                                             V
Köra till Röstånga Marknad                                V
Njuta av semestern                                           V
Tvätta bilerna
Knuthenborg Park                                             V


Betina
2011-07-29 @ 19:11:01

Jag kunde ha berättat att dom stängt tykarpsgrottan :P

Va mkt ni hunnit med på todolistan, men Knuthenborg park, ska den va ikryssad? :)



Nu har vi inte besök längre å jag har nu tid att läsa bloggar och lämna kommentarer ;)

Heidi
2011-07-30 @ 13:35:29
URL: http://heidihofer.blogg.se/

Betina, nej klart den inte ska... teknisk uheld vi beklager :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0