Uteliv - Inneliv

Det har blivit en del uteliv, trots väderleken.... lördag var vi riktigt duktiga, vi fick hem 20 kubik ved, Jag putsade alla fönster utvändigt på undervåningen (Vi ska ha nya där uppe om bara några veckor, så vem vill stå ocg putsa dom nu?) Jag oljade in brunnlocket och trädgårdsmöblerna samt trappräcket. rensade för ogräs bland jordgubbarna och fick lagt på nät och ogräset i rabbaterna försvann oxå, allt detta medan Callemannen gav sig på att rostskydda och måla trappräcke och garageportar, tvätta ner garage för sån grönt skit mm. Sen var det skönt att ta sig en dusch, vila en stund och bara åka iväg till goda vänner för grillning på kvällen.
Söndag.... Ja gissa om vi latade oss i regnvädret hela dagen??
Nu i veckan har det blivit lite gjort varje kväll, rengöring inne och rengöring av grillen, i går var det gräsklippning o såklart måste jag varje dag vattna i mitt fina växthus, för inte att prata om alla jordgubbar jag får äta.
En härligt tid är det nu, speciellt när man kan vara ute och nu är det bar drygt en vecka kvar till semester :-)))

             

          

Bilderna är "Klickvänliga"
Betina
2012-06-22 @ 11:17:59

men va fint, grönt och frodigt har det blivit!:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0