Året som snart är slut...

Pyyyhhhh ja jag skulle skämmas!! Det är en evighet sen jag gjorde ett inlägg sist o jag saknar det faktiskt, meeeen om det kan vara en ursäkt... Jag har faktisk inte haft ork! Början på året gick med att jobba aldeles för mycket till absolut ingen nytta för i febuari fick jag lämna min plats pga "omorganisation" ingen tårer spillt där inte! Jag var nästan lite glad, för inte att säga lycklig, jag tror inte jag någonsin har vantrivats så på en arbetsplats som jag gjorde där!
Sen 17 feb blev jag mormor till lilla Svea och glad var jag att jag var arbetslös för det gjorde att jag fick äran av att ta hand om bästa Samuel... Vi hade verkligen kul den tiden, långa promenader, och ljushuvuden :-)
Svea var inte gammal när hon fick besöka Ullared för första gången, och såklart i sällskap av mamma, pappa och mormor och en gång blev til två, tre och fira under vår och försommar och roligt hade vi.
Sommaren gick för min del med att måla en hel brädgård som i dag är världens finaste uterum "fick ju lägga mina slantar någon annanstans än i Turkiet detta år" och ja, uterummet är verkligen en god investering! I födelsdagspresent fick jag av min kära sambo något som jag absolut inte ville ha.... en elektrisk terassvärmare. Och vad ska man med en sån om man inte vill ha ström i uterummet? Jahapp bara att acceptera att strömmen blev indragen och jo nu kan jag väl nog se det vettiga i det + att jag nu har haft möjlighet att ha en liten julgran med ljus där nere hele December, det var ju nog en bra ide men det satt långt inne att erkänna det hihi
Våren och sommaren gick också med att utveckla min engelska på roligaste sättet ever, först med små roliga samtaler med min engelsklärer "Dahlberg" som oftast spårade ut i alla möjliga färgade läsksorter, kakor o lakrits, sen blev det till walk and talks " en runda på stan där allt handlade om att prata engelsk, beställa kaffe och kaka på engelska vid Ebbas fik etc. och senare massor af lunchmeetings där vi 3-4 elever och Dahlberg gick ut på lunch och en gång åkte till Helsingør där vi åt en fantastisk platte på torget och bara pratade engelska "det blev lättare efter en god öl"
I August började jag så på nya jobbet, jätte roligt är det men jag har verkligen fått jobba och i dag när jag skriver detta inlägget, ja då sitter jag med på jobbet, bara 4 timmer men helt ensam på projektet. Scandic Hotels har blivit en stor del av min vardag och om man kan säga så.... Mit levebröd :-)
Nu är min lilla berättelse slut för i dag och i år, jag vill inte lova att bättre mig men jag ska försöka att skriva lite mer här.
Nu återstår bara att önska alla som läser....
RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2014
 
Betina
2014-01-08 @ 11:19:39

Oj, det var ju verkligen på tiden med en årsresume! ;) Finaste månaderna var ju trots allt februari, och alla därefter! ;) Gott nytt! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0