Lite om allt...

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här, man kan nästan säga att jag har hållit semester från Bloggen, nej så är det faktiskt inte, men vi har haft fullt upp med att njuta vår semester och också försöka att göra lite av det som står på listan.
För att börja från början.... I fredags åkte vi tillsammans med Kurt (han var chaufför) till Helsingborgsfestivalen och lyssnade på Prebens Pågar, jag tycker ju det är bra musik, Calle kunde lika bra ha lyssnat på Pedalens Pågar, (han blandar alltid ihop dom) och Kurt tyckte det var bra om dom inte spelat Abba, jahaja... men trevligt var det trots allt och en langos blev det också till. Lördag åkte vi ännu en gång till festivalen men denna gången på eftermiddagen och bara en halv timme för att snabbt springa en runda, strax förinnan var vi i Marieholm och besökte en massa "loppissar"
Oj.... Jag glömde ju helt att jag faktiskt övningskörde till Stenestad på hojen i Torsdags och sen var jag o körde krypkörning på konbana i fredags eftermiddag. Så roligt det var men samtidigt lite vilt att skulle prova att panikbromsa, men det gick ju bra :-)
Söndag ringde betty o frågade om jag hade lust att hjälpa hon att göra rosor till tårtor som hon hade beställning på, så det blev till att övningsköra hojen dit o ja... så klart blev det regn när det var dags att bege sig hemåt, men bara lokalt upptäckte vi, för det var torrt strax utan för A-torp.
Måndag var det Veterinär tajm för Bamse o snuvan, han har blivit mycket bättre och vet... sa att det inte var nödvändigt att göra något åt snuvan, men man kan ge lite salva för ögonen. senare på eftermiddagen åkte vi till Kivik och Kristinehof slott, pyhhh sicken runda, för jag visste ju exakt (inte ett dug) vilken väg vi skulle ta, så det blev Kävlinge. Sjöbo, Tomelilla, Ystad, Tomelilla, Simrishamn och sen mot Kristianstad och Kivik, jajaja.... fram kom vi och varmt med skinnstället var det, hemturen gick lite snabbare bortsett från att Calle (denna gången var det inte jag) ville se Ystad igen men ångrade sig och vände.
Tisdag var en "mycketattgöradag"  jag startade med att vattna blommor, dammsuga, bädda sängen, göra rent badrum och lilla toan innan jag gav mig av för att hämta Betty och Samuel för en handlarrunda på Citygross, Dom två sistnämnda åkte med hem och vi åt en bulle och sen fick Betty äran av att fotta en massa Blocket-Material och lägga in det, jag klippte gräset och sen fick jag gräva upp lite potatis och Betty klippt persilja (vill man ha får man jobba för det :-)) Efter att ha kört hem barn och barnbarn var det dags att tvätta och rengöra bilar och grilla kvällsmat, sen var det bakning inför gårdagen, och tro det eller inte.... plötsligt fick jag springa ut med spann och trasa och rengöra gamla spisen som stod i garaget, för någon hade nappat på annonsen och ville komma direkt. Tisdagen blev verkligen en dag där vi fick gjort en massa.
I går onsdag var det tidig väckning, sen iväg till knuthenborg djurpark i Danmark tillsammans med Betty och co. det blev en heldag och trevligt var det, detta kommer jag att skriva mer om i ett senare inlägg där jag också visar lite bilder, men nu och här får det vara nog för denna gången, vi tänkte ta en hojrunda till Hovdala slott utan för hässleholm och evt. därefter till Tydingesjön. Adjö för nu.......



Tänkte ni skulle få se dom fina tårtorna vi gjorde i söndags.

Hebbe
2011-08-07 @ 15:25:47
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com

Hejsan,,klart du ska njuta själv av ledigheten,,sen måste du ju Hoja lite oxå,,tids nog blir det bloggtid oxå ska du se..Ja lekstugan blir nog fin,barnen tycker bygget går för sakta..Haé Kram.

Betina
2011-08-11 @ 21:14:13

Superfina tårtor ;) Dom var garanterat goda med! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0