Teflonminne..

Ja det har jag, Teflonminne altså.... i går kväll kokte jag den årliga portion klenäter och ve och fase, jag hade igen glömt vilket recept jag brukar använda och nej, dom smakar inte som förre året, undrar om jag ska ställa mig och köra igenom alla recepten (4 stycken) och sen markera vilket som blir bäst? Det är ju en möjlighet... Nå men i kväll är det dags för vaniljkranserna att bakas, det kan ju bara inte gå galet, för där har jag haft samma danska recept hela livet.
Info till mina nya läsare: Jag stavar som en kråka, men jag ursäkter mig med att jag är dansk :-)

Vill visa en bild på klenäterna, fina och ätbara men inte så goda som förra året.

Hebbe
2011-12-08 @ 17:08:44
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com

Tackar..Du kan ju börja med att notera i det recept du använde denna gång skriv "Detta var det inte" så du inte tar samma igen..

Ja men det gör inget lite torka måste man ha ibland.

Haé Bra Kram.

Betina [pyssel]
2011-12-08 @ 18:08:18
URL: http://pysselabstinens.blogg.se/

Jag tyckte dom var helt klart godkända! :)

Lisbeth
2011-12-09 @ 17:45:53
URL: http://tankelek.blogg.se/

Bara bilden av klenäterna får mig att minnas. det var många år sedan jag åt en sådan. men smaken känner jag ännu i munnen. ska väl direkt erkänna att bakningen i vårt hushåll står sambon för. jag älskar att laga mat men efter ett x antal försök till att baka har jag nu lagt plåtarna på sidan Jag hittade din blogg genom seniorbloggarna och fastnade så mycket att jag läst tillbaks en längre bit

Det var inte sista gången jag tittade in

Ha en trevlig fredagskväll




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0